بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان استان همدان

بزرگ‌ترین بیمارستان فوق‌تخصصی قلب و عروق غرب کشور با نام «مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان » با همکاری خیر گرانقدر مرحوم  حاج محمد علی فرشچیان و در تاريخ 94/6/1 همزمان با سفر هیأت محترم دولت به استان  همدان و به دست ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت متبوع  افتتاح و به بهره برداری رسید تا جوابگوی بیماران قلبی و عروقی استان همدان و غرب کشور باشد.

طرح این بیمارستان با 27 هزار متر مربع زیربنا در 9 طبقه و دارای تجهیزاتی همچون آنژیوگرافی ، گاما اسکن ، انواع اکوکاردیوگرافی، بالن پمپ، دستگاه اکسیژن‌ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات بخش‌های ویژه با 200 تخت تخصصی و فوق‌تخصصی است.

این بیمارستان جایگزین  بیمارستان قلب و عروق اکباتان همدان شدو تمامی خدماتی که در بیمارستان اکباتان به بیماران ارائه داده می‌شد به طور کامل در بیمارستان قلب  فرشچیان نیز ارائه می‌شود. ضمنا این‌که خدمات‌رسانی‌های ما به‌روزتر و با تجهیزات کامل‌تری انجام می‌شود.

اولین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در استان همدان توسط این مرکز خریداری، نصب و راه‌اندازی شده است.

 دستگاه مخصوص استریل‌کردن ابزار و تجهیزات پزشکی به نام «پلاسما» نیز برای اولین‌بار در غرب کشور در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برخلاف دستگاه‌های قدیمی هیچ خطری برای نیروهای کاربر و همچنین محیط زیست ندارد .

اتاق‌های بیمارستان قلب و عروق فرشچیان 3 تخته و 2 تخته و تک‌ تخته می باشد. این اتاق‌ها مجهز به سرویس بهداشتی و حمام هستند که زمینه راحتی بیمار و همراه او را فراهم می‌کند. به علاوه در بیمارستان 4 اتاق عمل جراحی قلب با تجهیزات کامل و 3 آی.سی.یو جراحی قلب نيز فعال مي باشند

با عنایت به ظرفیت و پتانسیل  بیمارستان در خدمت رسانی به بیماران بین المللی و وجود تیم پزشکی مجرب و  برجسته و  پرسنل با تجربه و یر ساخت های لازم ، واحد گردشگری سلامت در مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان مدنظر قرار گرفته شده است لازم به ذکر است که این مرکز ظرفیت پذیرش بیمار از کشورهای همسایه را  نیز دارد.